Lekker eten langs de weg & wachten op spoor 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu Lekker eten langs de weg & wachten op spoor 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu

Lekker eten langs de weg & wachten op spoor 4

Blijf op de hoogte en volg Rianne

04 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Klop klop…. Michella komt mijn hostel binnen. Omdat mijn hostel centraler gelegen is legt zij alvast haar grote backpack hier. Ook ik zal vandaag Yangon verlaten, dus tijd om weer in te pakken en uit te checken. We wandelen vanaf het hostel naar het treinstation. Voor de upperclase, dat zijn bedden in de trein, had het hostel geen kaartjes meer, misschien hebben we meer geluk op het treinstation zelf. We wandelen door de drukke stad en worden er langzaam beter in om het drukke verkeer te doorkruizen wanneer we naar de volgende weg moeten oversteken. Een echt systeem kan ik er niet uit opmaken en stoplichten hebben ze eigenlijk ook niet….. onderweg naar het station spreekt een man ons aan. Waar gaan we heen… oja…. Voor de trein… daar kan hij ons wel mee helpen. We worden naar een winkeltje gebracht waar ze kaartjes verkopen. Dit was niet echt het plan, maar we kunnen minstens even kijken wat de man voor ons kan regelen. Nee, ook hier geen kaartjes voor de upperclase. Die schijn je drie dagen van te voren te moeten boeken….

We hervatten onze weg naar het station…. Daar wordt ons een optie geboden voor de ordinary class…. Voor 4500 kyats kunnen we een plekje op een houtenbankje krijgen…. Dat is best een goede deal…. Alleen gaat de trein er zo’n 15 uur over doen….. dat zou best wel eens pijn aan onze bips kunnen worden. Als we informeren hoe klein het is zegt de man dat ik te ‘fat’ ben voor deze bankjes. Ik schrik een beetje van zijn opmerking, maar probeer te snappen dat het niet slecht bedoelt is. Michella en ik kijken elkaar aan…. Wat gaan we doen? Nemen we deze ‘houtenbankjes’ optie of nemen we de bus? We besluiten voor het avontuur te gaan en bestellen de treinkaartjes. We moeten ons om 16 uur melden op spoor 4.
We wandelen een wijk in achter het treinstation. Wat is het hier een totaal andere wereld dan een paar honderd meter verderop in de stad. Kleine hutjes, dicht op elkaar gebouwd en veel mensen op straat. Hier neem ik prachtige foto’s van. Ik bedenk mij hoe het zou zijn om hier te wonen…. Hoe zou je leven dan zijn? Op de terugweg kopen wat we wat drinken, snacks en kokospannenkoekjes. We eten wat aan de kant van de weg en zoeken in het hostel op de mobiel nog wat informatie op over Bagan. De tijd gaat snel en om 15:15 hijsen we ons in onze backpacks en beginnen aan de wandeling naar het treinstation. Een klein halfuurtje lopen, we zijn mooi op tijd bij het perron. Er gaat van alles mee met de trein, mensen nemen onwijs veel spullen mee. Wij zitten met twee Belgische jongere op een vierpersoonsbankje. Broer en zus ook op weg naar Bagan…. Alleen denken zij er 4 uurtjes over te doen…. Als wij vertellen dat dit de hele avond, nacht en ochtend gaat duren schrikken ze even maar blijven opvallend kalm… knap hoor.

De trein passeert allemaal leuke dorpjes en het uitzicht is prachtig. Hebben jullie mijn vlog vanuit de trein gezien op facebook? Als het donker wordt blijkt het licht in onze coupe het niet te doen…. Extra knus….. gelukkig heb ik mijn hoofdlampje. Er is veel interactie in de trein. Mensen zijn benieuwd naar ons. Een jongen wordt zelfs verliefd op de Belgische en wil dicht tegen haar aan zitten…. Wat een happening zo in de trein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Wereldreis

Gate 5, zone 3 boarden please

‘Wat zou jij doen als je nog zes maanden te leven hebt?’, dat was een vraag die mij gesteld werd tijdens de workshop Drive&Focus van Training of Greatness (T.O.G.). Het gebeurt niet vaak, maar die vraag maakte mij even stil. Vele gedachten schoten door mijn hoofd: zou ik dan iets anders gaan doen dan het gene ik nu doe? En als ik dan iets anders zou gaan doen, waarom doe ik nu dan wat ik nu doe? En als ik echt iets anders zou willen doen, ga ik dat dan doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven?

Met een duidelijke JA op de eerste vraag, ik zou dan iets anders gaan doen, en een voorzichtige nee op de vraag; ‘ik ga dat niet pas doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven’, wist ik in het voorjaar van 2015 dat het, op wat voorn manier dan ook, echt tijd was voor verandering.

Mijn kop moest echt uit het zand getrokken worden, dus gaf ik mijzelf een push in ‘een’ richting door een half jaar met onbetaald verlof te gaan. Vanuit de wijze woorden: ‘Soms moet je eerst beide handen leeg maken om iets nieuws aan te kunnen pakken’, zorgde ik voor veel ruimte (lees: nog niet bestemde tijd). Die ruimte duurde precies twee weken. Mijn, vrijgekomen, tijd wilde ik goed besteden en zo stortte ik mijzelf in diverse (vrijwillige)projecten.

Daar heb ik een half jaar onwijs van genoten en enorm veel van geleerd. Toch knaagde de vraag wat te doen met die zes maanden…… Weet jij wat je zou doen? Laat je mij het weten? Ik moet nu even gaan opschieten zone 3 mag gaan boarden! Tot snel, -X-

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2016

Dag 1 Vipassana en gezonde spanningen

14 Maart 2016

Op naar de Vipassana & eerste kleermakerzit

13 Maart 2016

Visa voor India & ziekjes in bed

12 Maart 2016

Crematies in Nepal & schrijfmiddag

11 Maart 2016

Hele dag in de bus & aapjes kijken
Rianne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 13787

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Wereldreis

Landen bezocht: