Schrijven & lezen & uitrusten - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Rianne Sman - WaarBenJij.nu Schrijven & lezen & uitrusten - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Rianne Sman - WaarBenJij.nu

Schrijven & lezen & uitrusten

Door: Rianne Sman

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 Februari 2016 | Myanmar, Pagan

Als de wekker van Michella gaat realiseer ik mij dat ik de hele nacht doorgeslapen heb, heerlijk! Michella heeft vanmorgen de trein naar Hsipaw, dus een vroege start van de dag. Ik blijf nog even liggen. Goede reis lieverd, ik zie je daar! Ik draai mij nog even om. Een uurtje later ben ik toch wel klaar met slapen en ontbijt. Na het ontbijt kruip ik nog even onder de dekens maar val niet meer in slaap. Ik schrijf op mijn laptop en neem een douche. Tegen 11 uur check ik uit, de grote kamer zal ik inruilen voor een gedeelde slaapkamer. Ik leg mijn spullen op mijn nieuwe kamer en wil in de ontbijtzaal aan mijn onderzoek gaan werken. Een Franse jongen spreekt mij aan en vraagt naar mijn plannen. Ik leg uit dat het een dagje achter de pc wordt. Hij wil graag naar de watervallen, ik bedank. Het lijkt mij onwijs leuk, maar ik heb andere plannen en dat moet ik nu echt even doen.

Het schrijven vordert best goed. Ik heb al aardig wat interviews gehouden en zet die weg in een Excell sheet. Het is een drukste van jewelste in de ontbijtzaal, in de zaal ernaast is een conferentie gaande en iedereen loopt in en uit. Het is fijne afleiding, zo ben ik toch niet helemaal alleen. Ik bel een uur met mijn moeder, jeetje wat heb ik haar veel te vertellen. Elke dag is hier zo anders dan normaal en ik had haar al een poosje niet gesproken. Tegen het einde van de middag vind ik het wel mooi geweest en sluit mijn laptop. Op mijn route naar de kamer zie ik de Franse jongen in het gras in de zon een boekje lezen. Ik besluit naar hem toe te lopen en vraag hoe de watervallen waren geweest. We raken in gesprek en hij zegt al redelijk snel trek te hebben. Prima, we gaan wat eten. Hij neemt een douche en een half uurtje later zitten we aan een tafeltje in de ‘ontbijtzaal’.

We kletsen over van alles. Jeetje wat is deze jongen leuk! Hij heeft de pelgrimstocht Santiago di Compastello gelopen, reist over de hele wereld en vertelt heel leuk. Als het opeens over sport gaat raakt hij een beetje opgewonden. Hij draait zijn placemet om en tekent het rugbyveld. Alle regels worden mij rustig uitgelegd, de puntentelling en de ontwikkelingen om de sport Olympisch te maken. Hij is helemaal in zijn element, gaat zelfs staan en maakt grote gebaren….. ik geniet van zijn enthousiasme en staar in zijn donker bruine ogen……… en dan betalen we…. en gaat hij skype met iemand…… zomaar…. uit het niets…. ons mooie momentje is weg…… maar ik had het voor geen goud willen missen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Pagan

Wereldreis

Gate 5, zone 3 boarden please

‘Wat zou jij doen als je nog zes maanden te leven hebt?’, dat was een vraag die mij gesteld werd tijdens de workshop Drive&Focus van Training of Greatness (T.O.G.). Het gebeurt niet vaak, maar die vraag maakte mij even stil. Vele gedachten schoten door mijn hoofd: zou ik dan iets anders gaan doen dan het gene ik nu doe? En als ik dan iets anders zou gaan doen, waarom doe ik nu dan wat ik nu doe? En als ik echt iets anders zou willen doen, ga ik dat dan doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven?

Met een duidelijke JA op de eerste vraag, ik zou dan iets anders gaan doen, en een voorzichtige nee op de vraag; ‘ik ga dat niet pas doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven’, wist ik in het voorjaar van 2015 dat het, op wat voorn manier dan ook, echt tijd was voor verandering.

Mijn kop moest echt uit het zand getrokken worden, dus gaf ik mijzelf een push in ‘een’ richting door een half jaar met onbetaald verlof te gaan. Vanuit de wijze woorden: ‘Soms moet je eerst beide handen leeg maken om iets nieuws aan te kunnen pakken’, zorgde ik voor veel ruimte (lees: nog niet bestemde tijd). Die ruimte duurde precies twee weken. Mijn, vrijgekomen, tijd wilde ik goed besteden en zo stortte ik mijzelf in diverse (vrijwillige)projecten.

Daar heb ik een half jaar onwijs van genoten en enorm veel van geleerd. Toch knaagde de vraag wat te doen met die zes maanden…… Weet jij wat je zou doen? Laat je mij het weten? Ik moet nu even gaan opschieten zone 3 mag gaan boarden! Tot snel, -X-

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2016

Dag 1 Vipassana en gezonde spanningen

14 Maart 2016

Op naar de Vipassana & eerste kleermakerzit

13 Maart 2016

Visa voor India & ziekjes in bed

12 Maart 2016

Crematies in Nepal & schrijfmiddag

11 Maart 2016

Hele dag in de bus & aapjes kijken
Rianne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 13821

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Wereldreis

Landen bezocht: