Even geen wekker & eten op straat - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu Even geen wekker & eten op straat - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu

Even geen wekker & eten op straat

Door: Rianne Sman

Blijf op de hoogte en volg Rianne

12 Januari 2016 | Thailand, Phuket

Ik doe voorzichtig mijn ogen open en kijk om mij heen. Twee bedden zijn inmiddels afgehaald, die meiden zijn waarschijnlijk vanmorgen vroeg vertrokken. Alex zie ik nog lekker slapen en de bedden van Stefannie en Rodrico zijn ook leeg. Hoe laat zal het zijn? Ik kijk op mijn telefoon; half 11! Wow, dat is even geleden dat ik zo heb uitgeslapen. En stiekem heb ik nog helemaal geen zin om er uit te gaan. We hadden geen afspraken voor deze morgen en ik besluit mij nog een keer om te draaien.

Tegen half 12 klim ik dan toch naar beneden voor een bezoek aan het toilet. Eenmaal beneden besluit ik mij te gaan aankleden en aan deze lekkere luie dag te beginnen. Ook Alex komt in actie, we vragen ons af waar de andere twee zijn. Een paar minuten later horen we hun stemmen buiten. Stefannie en Rodrico hebben net ontbeten bij een tentje een paar minuten hier vandaan. Dat klinkt Alex en mijzelf als muziek in de oren. Met zijn vieren nemen we plaats in de schaduw. Om mijn buik een beetje tegemoet te komen kies ik voor de granen met yoghurt en fruit.

Als we tegen 13 uur onze handdoeken op het strand leggen brand de zon hoog aan de hemel. Na 5 minuten stilzitten heb ik het al zo warm dat ik een duik in de zee neem. Het vertoeven op mijn handdoek (met geweldige e reader!) en het poedelen in de zee wissel ik de rest van de middag met elkaar af. Tegen 16 uur is het tijd voor een koude douche en maken we ons klaar voor de wandeling naar de pier. Een afstand van ruim vier kilometer.

Het is een gezellige drukte hier op het eiland. Een geheel ander publiek dan op Koh Phi Phi. Veel meer oudere mensen en gezinnen tref je hier. Aangekomen in de pier halen we lekker eten bij de straatmarktjes. Ze hebben er echt van alles. Ik eet verschillende spiesjes met kip en tofoe en drink veel water. Er hangt een onwijs relaxte sfeer. Iedereen schuift bij elkaar aan tafel en kan eten waar hij/zij trek in heeft. Een Duits klein mannetje van een jaar of drie eet naast mij een heerlijk vol bord blanke macaroni weg, smullen.

Op de terugweg doen we de 7eleven aan voor een nieuwe watervoorraad en koop ik wat hondenkoekjes voor mijn bezoek van morgen. Rodrico weet een taxi voor 100 bath te regelen, wat neer komt op nog geen 50 eurocent per persoon. Ik kruip een beetje bij tijds mijn bedje in want morgenochtend gaat de wekker redelijk vroeg. (07:45 uur is erg vroeg in deze reiscontext). Tot morgen! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Wereldreis

Gate 5, zone 3 boarden please

‘Wat zou jij doen als je nog zes maanden te leven hebt?’, dat was een vraag die mij gesteld werd tijdens de workshop Drive&Focus van Training of Greatness (T.O.G.). Het gebeurt niet vaak, maar die vraag maakte mij even stil. Vele gedachten schoten door mijn hoofd: zou ik dan iets anders gaan doen dan het gene ik nu doe? En als ik dan iets anders zou gaan doen, waarom doe ik nu dan wat ik nu doe? En als ik echt iets anders zou willen doen, ga ik dat dan doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven?

Met een duidelijke JA op de eerste vraag, ik zou dan iets anders gaan doen, en een voorzichtige nee op de vraag; ‘ik ga dat niet pas doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven’, wist ik in het voorjaar van 2015 dat het, op wat voorn manier dan ook, echt tijd was voor verandering.

Mijn kop moest echt uit het zand getrokken worden, dus gaf ik mijzelf een push in ‘een’ richting door een half jaar met onbetaald verlof te gaan. Vanuit de wijze woorden: ‘Soms moet je eerst beide handen leeg maken om iets nieuws aan te kunnen pakken’, zorgde ik voor veel ruimte (lees: nog niet bestemde tijd). Die ruimte duurde precies twee weken. Mijn, vrijgekomen, tijd wilde ik goed besteden en zo stortte ik mijzelf in diverse (vrijwillige)projecten.

Daar heb ik een half jaar onwijs van genoten en enorm veel van geleerd. Toch knaagde de vraag wat te doen met die zes maanden…… Weet jij wat je zou doen? Laat je mij het weten? Ik moet nu even gaan opschieten zone 3 mag gaan boarden! Tot snel, -X-

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2016

Dag 1 Vipassana en gezonde spanningen

14 Maart 2016

Op naar de Vipassana & eerste kleermakerzit

13 Maart 2016

Visa voor India & ziekjes in bed

12 Maart 2016

Crematies in Nepal & schrijfmiddag

11 Maart 2016

Hele dag in de bus & aapjes kijken
Rianne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 13832

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Wereldreis

Landen bezocht: