Gratis Tuk Tuk & breakdansers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu Gratis Tuk Tuk & breakdansers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu

Gratis Tuk Tuk & breakdansers

Door: Rianne Sman

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Tring tring tring….. de wekker gaat om 07:00 uur. Na een verwekkende douche stap ik samen met Laura de ontbijtzaal binnen. We worden verwend met ei, brood, sap, koffie en watermeloen. We verlaten het hostel op weg naar China Town, een wandeling van ruim een half uur. We zijn ongeveer 300 meter op pad als een Thaise man ons aanspreekt. Hij vertelt ons dat het een nationale Boeddhistische feestdag is. Normaal staat deze man voor de klas, geschiedenis geeft hij, vandaag is hij vrij en heeft daarom voldoende tijd om met ons een praatje te maken. Op de kaart geeft hij alle highlights aan die een bezichtiging waard zijn. De beste man houdt voor ons een tuk tuk aan en zo beginnen wij aan ons (totaal gewijzigde) plan van de dag.

De chauffeur brengt ons naar de meest mooie plekken, prachtige boeddha’s, maatpakkenwinkel en de toerist information. We kijken onze ogen uit. Vooral het contrast tussen de drukte (met maar liefst 8 miljoen auto’s) en het gehaaste leven aan de ene kant en dan de rust van alle tempels en natuur aan de andere kant. We worden afgezet bij de Golden Mount. Een prachtige berg die we bewandelen met 334 treden. Overal waar ik kijk zie ik bellen (torrenklok bellen) en heel veel goud, eenmaal boven is het uitzicht over de stad prachtig om te zien.

Eenmaal beneden is onze aardige tuk tuk driver…… weg…… nergens meer te bekennen. We vragen aan een andere meneer of hij weet waar hij heen is. Het verhaal is: omdat hij ons al langs de maatpakkenwinkel en toerist information heeft gereden heeft hij zijn geld (blijkbaar van deze winkels) al ontvangen. De 20 bath die hij van ons zou krijgen heeft hij hiermee wel misgelopen. We gaan te voet verder, richting China Town. Na lang zoeken heeft het lopen in China Town een heel ander effect dan verwacht. De overgang met de ‘gewone’ thaisestraatjes is zo klein dat we er al een poosje lopen voordat wij dat ons realiseren.

Na wat uitrusten en opfrissen in het hostel sluiten we de dag af op een straat net achter de hoofdstraat. Er is veel live muziek. Samen met Laura en Robbert (Nederlandse jongen van onze kamer) eet en drink ik…. En dan zie ik opeens twee bekenden gezichten…. Mijn vliegtuigvrienden van de vlucht naar Bangkok! Met zijn allen drinken we nog wat en worden we spontaan getrakteerd op een gave beatbox show met breakdansers! Een zeer geslaagde dag twee! –X-

  • 09 Januari 2016 - 11:18

    Enza:

    Leuk, onverwachte wendingen op een 'geplande' dag:" Go with the flow" ×××

  • 11 Januari 2016 - 11:10

    Tante Joke:

    Bijzondere en mooie plekken bezoeken en onderweg leuke mensen ontmoeten. Ik zal je belevenissen met
    veel belangstelling volgen xxx

  • 11 Januari 2016 - 15:20

    Rianne Sman:

    Het is zeker 'Go with the flow' :) De flow is op dit moment nog een beetje snel. Ik merk dat ik alles zo mooi vind dat ik redelijk snel reis om veel te zien...... maar ik heb heel veel tijd, dus het tempo kan er zometeen wel een beetje uit denk ik (daar moeten mijn lijf en hoofd het nog over eens worden).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Wereldreis

Gate 5, zone 3 boarden please

‘Wat zou jij doen als je nog zes maanden te leven hebt?’, dat was een vraag die mij gesteld werd tijdens de workshop Drive&Focus van Training of Greatness (T.O.G.). Het gebeurt niet vaak, maar die vraag maakte mij even stil. Vele gedachten schoten door mijn hoofd: zou ik dan iets anders gaan doen dan het gene ik nu doe? En als ik dan iets anders zou gaan doen, waarom doe ik nu dan wat ik nu doe? En als ik echt iets anders zou willen doen, ga ik dat dan doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven?

Met een duidelijke JA op de eerste vraag, ik zou dan iets anders gaan doen, en een voorzichtige nee op de vraag; ‘ik ga dat niet pas doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven’, wist ik in het voorjaar van 2015 dat het, op wat voorn manier dan ook, echt tijd was voor verandering.

Mijn kop moest echt uit het zand getrokken worden, dus gaf ik mijzelf een push in ‘een’ richting door een half jaar met onbetaald verlof te gaan. Vanuit de wijze woorden: ‘Soms moet je eerst beide handen leeg maken om iets nieuws aan te kunnen pakken’, zorgde ik voor veel ruimte (lees: nog niet bestemde tijd). Die ruimte duurde precies twee weken. Mijn, vrijgekomen, tijd wilde ik goed besteden en zo stortte ik mijzelf in diverse (vrijwillige)projecten.

Daar heb ik een half jaar onwijs van genoten en enorm veel van geleerd. Toch knaagde de vraag wat te doen met die zes maanden…… Weet jij wat je zou doen? Laat je mij het weten? Ik moet nu even gaan opschieten zone 3 mag gaan boarden! Tot snel, -X-

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2016

Dag 1 Vipassana en gezonde spanningen

14 Maart 2016

Op naar de Vipassana & eerste kleermakerzit

13 Maart 2016

Visa voor India & ziekjes in bed

12 Maart 2016

Crematies in Nepal & schrijfmiddag

11 Maart 2016

Hele dag in de bus & aapjes kijken
Rianne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 13810

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Wereldreis

Landen bezocht: