Ietsje beter & wandelen door Hsipaw - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Rianne Sman - WaarBenJij.nu Ietsje beter & wandelen door Hsipaw - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Rianne Sman - WaarBenJij.nu

Ietsje beter & wandelen door Hsipaw

Door: Rianne Sman

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 Februari 2016 | Myanmar, Pagan

Ik voel mij vanmorgen ietsje beter dan gisteren. Mijn ontlasting is minder waterig en ik heb ietsje meer energie. Na het ontbijt spendeer ik de ochtend op mijn kamer. Ik slaap nog wat en kijk een film. Tegen 14 uur neem ik een douche en kleed ik mij aan. Er zijn drie dingen die ik hier in Hsipaw nog graag wil zien voordat ik morgen doorreis. Ik wandel eerst naar miss. Popcorn. Een leuke tuin waat e wat kan eten en drinken.
Als ik net wil gaan zitten vragen twee meiden of ik bij hun wil zitten. We bestellen een fruitshake en ik eet een soort tomaat-ei prutje met wat brood. We kletsen over reizen en over onze ervaringen en plannen. De Franse vertelt een bizar verhaal over dat ze ooit bijna vermoord zou worden. Ze was in een auto aan het wachten op een vriendin als er opeens een jongen instapt met een pistool en een mes en zegt dat hij haar deze avond gaat vermoorden. Ze rijden rond en uiteindelijk weet ze te ontsnappen. De jongen zit nu vast in afwachting van zijn straf. Echt een eng verhaal. Ze vertelt welk effect deze gebeurtenis heeft op haar en op het reizen.

De Russische gaat na Myanmar een poosje in Bangkok werken. Ze is verliefd geworden op een jongen uit Engeland en samen willen ze in Bangkok wonen totdat ze weer voldoende geld hebben om te reizen. Ik luister naar de verhalen en ben blij dat ik even onder de mensen ben, en buiten. De meiden staan op en moeten terug naar het hotel, zij hebben aan het einde van de middag de bus naar hun volgende bestemming. Ik wandel verder en passeer een mooie monastery en Little Bagan (n.a.v. het echte Bagan). Er staan een paar stupa’s en een hele mooie. Eentje is helemaal vergroeid met een boom, een prachtig gezicht. Op de terugweg loop ik langs een Shan paleis. Ene oud huis waar vroeger een prins en princes gewoond hebben. De dame, een ver familielid, vertelt over de geschiedenis. Ze hebben in die tijd de prins ontvoerd maar ontkennen dat. De dame, die inmiddels in Amerika woont, weet nog steeds niet waar hij is, of hij nog leeft en wat er met hem gebeurd is.

Tegen 18 uur ben ik terug in het hotel. Ondanks de slechte wifi waag ik toch nog een poging om mijn ticket naar Nepal te boeken. Yes! Gelukt! Ik vlieg op 1 maart via Bangladesh naar Kathmandu. Het is een dagje na dat mijn visum is verstreken, maar op internet las ik dat je voor 3 dollar per dag je visum kunt verlengen. Dat betekent dat ik nog een week hier in Myanmar ben, daar heb ik nog niet echt een plan voor.

Ik neem een warme douche (ik weet nu al dat ik deze douche ga missen) en bel met mijn zusje en mijn ouders. Ik mis ze zo. Zeker als ik alleen, ziek en een beetje doelloos op mijn kamer zit. Fijn om met elkaar te kletsen, hoewel de verbinding onwijs slecht was. Ik eet wat fruit, droge crackers en val op tijd in slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Pagan

Wereldreis

Gate 5, zone 3 boarden please

‘Wat zou jij doen als je nog zes maanden te leven hebt?’, dat was een vraag die mij gesteld werd tijdens de workshop Drive&Focus van Training of Greatness (T.O.G.). Het gebeurt niet vaak, maar die vraag maakte mij even stil. Vele gedachten schoten door mijn hoofd: zou ik dan iets anders gaan doen dan het gene ik nu doe? En als ik dan iets anders zou gaan doen, waarom doe ik nu dan wat ik nu doe? En als ik echt iets anders zou willen doen, ga ik dat dan doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven?

Met een duidelijke JA op de eerste vraag, ik zou dan iets anders gaan doen, en een voorzichtige nee op de vraag; ‘ik ga dat niet pas doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven’, wist ik in het voorjaar van 2015 dat het, op wat voorn manier dan ook, echt tijd was voor verandering.

Mijn kop moest echt uit het zand getrokken worden, dus gaf ik mijzelf een push in ‘een’ richting door een half jaar met onbetaald verlof te gaan. Vanuit de wijze woorden: ‘Soms moet je eerst beide handen leeg maken om iets nieuws aan te kunnen pakken’, zorgde ik voor veel ruimte (lees: nog niet bestemde tijd). Die ruimte duurde precies twee weken. Mijn, vrijgekomen, tijd wilde ik goed besteden en zo stortte ik mijzelf in diverse (vrijwillige)projecten.

Daar heb ik een half jaar onwijs van genoten en enorm veel van geleerd. Toch knaagde de vraag wat te doen met die zes maanden…… Weet jij wat je zou doen? Laat je mij het weten? Ik moet nu even gaan opschieten zone 3 mag gaan boarden! Tot snel, -X-

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2016

Dag 1 Vipassana en gezonde spanningen

14 Maart 2016

Op naar de Vipassana & eerste kleermakerzit

13 Maart 2016

Visa voor India & ziekjes in bed

12 Maart 2016

Crematies in Nepal & schrijfmiddag

11 Maart 2016

Hele dag in de bus & aapjes kijken
Rianne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 13793

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Wereldreis

Landen bezocht: