De koudste en natste dag ever & heel veel 3D - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu De koudste en natste dag ever & heel veel 3D - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu

De koudste en natste dag ever & heel veel 3D

Door: Rianne Sman

Blijf op de hoogte en volg Rianne

25 Januari 2016 | Thailand, Chiang Mai

De wekker gaat om 09:00 uur. Het bed boven mij en naast mij zijn ook bezet. Boven mij ligt de Duitse Thomas en naast mij de eveneens Duitse Jana. Het regent buiten hard…. Ik heb serieuze twijfels over mijn ‘met de scooter de berg op rijden-plannen’. Ook Jana en Thomas hebben bedenkingen bij de buitenactiviteiten die gepland waren. We nemen een ontbijt beneden in het hostel, lekker eitje met warme toast. Pim vertelt ons dat het een koude en natte dag wordt, het blijft waarschijnlijk de hele dag regenen……

We slaan de handen in een en besluiten samen naar het 3D museum te gaan. Dit is echt een onwijs gaaf museum! Allemaal verschillende schilderingen zijn zo op de vloeren en wanden aangebracht dat er hele leuke 3D effecten ontstaan. Zo sta ik bovenop een berg, balanseer ik op een brug, heb ik engelvleugels en kunnen we zelfs op de voorkant van de Times staan. Ondanks het slechte weer zijn er weinig mensen in het museum. We nemen uitgebreid de tijd om overal foto’s te maken en hebben veel plezier. We zijn met de taxi gekomen maar besluiten de terugweg te voet te doen. Het is nog steeds frisjes maar het is gelukkig gestopt met regenen. We passeren een Amerikaans eettentje waar we besluiten te lunchen. Er staan zoveel onwijs lekkere dingen op de menukaart, niet te geloven wat ze allemaal hebben! Warme chocolademelk is de keuze van Jana, Thomas kiest voor brood met worst en zuurkool! Zelf eet ik een heerlijke soep van wortel en pompoen met brood. Dit is lekker zeg!

We slenteren door de straatjes van Chiang Mai terug naar het hostel. In elke straat staat wel een prachtig gebouw, de stad is een museum op zich. Terug in het hostel chille we een beetje en besluit ik aan een nieuwe poging te beginnen om mijn e-visum voor Myanmar te krijgen. Weer lukt het niet, ik probeer het nog eenmaal maar geen succes. Via skype kan ik contact krijgen met de bank, zij geven aan dat er niks met de creditcard is (gewoon bellen was geen optie, erg vervelend, gelukkig wilde Pim mij met skypetegoed helpen). Dan maar opzoek naar een gewoon visum. Ongeveer 20 minuten wandelen van mijn hostel vind ik een winkel dat mij aan een visum kan helpen. Zaterdag kan ik het afhalen. Dat is prima want ik wilde toch via Chiang Mai terug naar Bangkok reizen. Ik moet echt de meest aparte dingen invullen voor het visum; alle uiterlijke kenmerken, mijn werk, werk van mijn vader en alle mogelijke informatie die ik over mezelf weet.

Terug in het hostel is ook een reisvriendin van Jana aangesloten en besluiten we met zijn vieren te gaan eten. Omdat het er hier normaal best warm is zijn restaurants niet voorzien van muren. We eten dus praktisch buiten. Ik warm mijzelf aan het eten en kruip die avond warm onder de dekens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Wereldreis

Gate 5, zone 3 boarden please

‘Wat zou jij doen als je nog zes maanden te leven hebt?’, dat was een vraag die mij gesteld werd tijdens de workshop Drive&Focus van Training of Greatness (T.O.G.). Het gebeurt niet vaak, maar die vraag maakte mij even stil. Vele gedachten schoten door mijn hoofd: zou ik dan iets anders gaan doen dan het gene ik nu doe? En als ik dan iets anders zou gaan doen, waarom doe ik nu dan wat ik nu doe? En als ik echt iets anders zou willen doen, ga ik dat dan doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven?

Met een duidelijke JA op de eerste vraag, ik zou dan iets anders gaan doen, en een voorzichtige nee op de vraag; ‘ik ga dat niet pas doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven’, wist ik in het voorjaar van 2015 dat het, op wat voorn manier dan ook, echt tijd was voor verandering.

Mijn kop moest echt uit het zand getrokken worden, dus gaf ik mijzelf een push in ‘een’ richting door een half jaar met onbetaald verlof te gaan. Vanuit de wijze woorden: ‘Soms moet je eerst beide handen leeg maken om iets nieuws aan te kunnen pakken’, zorgde ik voor veel ruimte (lees: nog niet bestemde tijd). Die ruimte duurde precies twee weken. Mijn, vrijgekomen, tijd wilde ik goed besteden en zo stortte ik mijzelf in diverse (vrijwillige)projecten.

Daar heb ik een half jaar onwijs van genoten en enorm veel van geleerd. Toch knaagde de vraag wat te doen met die zes maanden…… Weet jij wat je zou doen? Laat je mij het weten? Ik moet nu even gaan opschieten zone 3 mag gaan boarden! Tot snel, -X-

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2016

Dag 1 Vipassana en gezonde spanningen

14 Maart 2016

Op naar de Vipassana & eerste kleermakerzit

13 Maart 2016

Visa voor India & ziekjes in bed

12 Maart 2016

Crematies in Nepal & schrijfmiddag

11 Maart 2016

Hele dag in de bus & aapjes kijken
Rianne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 13779

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Wereldreis

Landen bezocht: