Dagje alleen op pad & met pizza - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu Dagje alleen op pad & met pizza - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu

Dagje alleen op pad & met pizza

Door: Rianne Sman

Blijf op de hoogte en volg Rianne

15 Januari 2016 | Thailand, Krabi

Tegen 10en wordt ik wakker van gerommel op de kamer. Twee meisjes uit Wales zijn druk met hun kleding. Het is wasdag en alles wordt gesorteerd. Ik kleed mij aan en ga opzoek naar een leuk tentje om te ontbijten. Nog geen 200 meter van mijn hostel zit May’s & Marc. Ik kies het plekje met uitzicht op de straat en kies van de kaart het omelet met ham en kaas en een verse sinaasappelsap. Het smaakt totaal niet Thais, en dat vind ik stiekem wel even fijn. Ik pak mijn e reader en begin te lezen. En zo strijken er twee heerlijke uren niks doen voorbij. Tegen 13 uur besluit ik even terug te gaan naar het hostel.

Daar tref ik Stefannie aan. Zij verblijft in hetzelfde hostel en heeft vanmorgen de klim op de Tiger Cave Tempel gemaakt. Als ik haar zie staat ze opeens op en rent naar de wc…. Ziek…… Stafannie denkt dat het de kip is geweest die zij die middag op de markt heeft gegeten. Het overgeven lucht niet op en ze gaat zich steeds beroerder voelen. Ik besluit in de buurt te blijven voor het geval ik iets voor haar kan doen. De middag spendeer ik op de kamer.

Dan verschijnt er een berichtje op de facebook groep van azie backpackers. De Nederlandse Laura verblijft in een strandhuisje op Koh Tao en is opzoek naar een kamergenootje. Omdat ik nog niet weet wat Stafannie gaat doen besluit ik te reageren. Tof! Eens niet op een grote slaapzaal met mensen maar een eigen plekje. Het klinkt erg aantrekkelijk. En na een paar berichtjes heen en weer slapen Laura en ik af dat ik in ieder geval twee nachtjes kan verblijven in het huisje.

Als het avond wordt besluit ik een kijkje te gaan nemen op de avond weekend markt. Een grote markt met van alles en nog wat. Daar haal ik wat rijst voor Stefannie voor het geval ze wat wil eten. Zelf ga ik opzoek naar een tentje met live muziek. Daar bestel ik een pizza en een bananen milkshake. De pizza is goed benaderd, maar smaakt in de verste verte niet naar pizza. Ik luister naar de muziek, lees wart in mijn boek en bestudeer de andere gasten in het restaurant. Als het minder hard is gaan regenen pak in mijn spullen in en wandel terug richting het hostel. Dit was een goed relaxt dagje en hopelijk voelt Stefannie zich morgen een stuk beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Wereldreis

Gate 5, zone 3 boarden please

‘Wat zou jij doen als je nog zes maanden te leven hebt?’, dat was een vraag die mij gesteld werd tijdens de workshop Drive&Focus van Training of Greatness (T.O.G.). Het gebeurt niet vaak, maar die vraag maakte mij even stil. Vele gedachten schoten door mijn hoofd: zou ik dan iets anders gaan doen dan het gene ik nu doe? En als ik dan iets anders zou gaan doen, waarom doe ik nu dan wat ik nu doe? En als ik echt iets anders zou willen doen, ga ik dat dan doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven?

Met een duidelijke JA op de eerste vraag, ik zou dan iets anders gaan doen, en een voorzichtige nee op de vraag; ‘ik ga dat niet pas doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven’, wist ik in het voorjaar van 2015 dat het, op wat voorn manier dan ook, echt tijd was voor verandering.

Mijn kop moest echt uit het zand getrokken worden, dus gaf ik mijzelf een push in ‘een’ richting door een half jaar met onbetaald verlof te gaan. Vanuit de wijze woorden: ‘Soms moet je eerst beide handen leeg maken om iets nieuws aan te kunnen pakken’, zorgde ik voor veel ruimte (lees: nog niet bestemde tijd). Die ruimte duurde precies twee weken. Mijn, vrijgekomen, tijd wilde ik goed besteden en zo stortte ik mijzelf in diverse (vrijwillige)projecten.

Daar heb ik een half jaar onwijs van genoten en enorm veel van geleerd. Toch knaagde de vraag wat te doen met die zes maanden…… Weet jij wat je zou doen? Laat je mij het weten? Ik moet nu even gaan opschieten zone 3 mag gaan boarden! Tot snel, -X-

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2016

Dag 1 Vipassana en gezonde spanningen

14 Maart 2016

Op naar de Vipassana & eerste kleermakerzit

13 Maart 2016

Visa voor India & ziekjes in bed

12 Maart 2016

Crematies in Nepal & schrijfmiddag

11 Maart 2016

Hele dag in de bus & aapjes kijken
Rianne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 13763

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Wereldreis

Landen bezocht: