Even down & heel veel lachen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu Even down & heel veel lachen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu

Even down & heel veel lachen

Door: Rianne Sman

Blijf op de hoogte en volg Rianne

09 Januari 2016 | Thailand, Phuket

Het is een paar minuten na 12 uur en ik stap de minibus uit…. Is dit dan Phuket? De drie fransen jongens die samen met mij uitstappen heb ook hun twijfels. We lopen naar een mevrouw toe langs de weg en vragen waar we zijn. De dame is erg vriendelijk en legt ons uit dat we ongeveer een kwartier rijden van Phuket vandaan zijn. Nee he…. alle reislust zakt mij even in de schoenen. Ik ben er dus nog steeds niet. Mopperen heeft geen zin, niemand hoort mij en het brengt me niet dichterbij Phuket. Dus (een beetje) positief blijven en aan de slag. Samen met de jongens deel ik een ritje naar de stad. Daar aangekomen is het eerste wat ik wil: zitten met wat eten en drinken!

Niks is lekkerder dan ijskoud water! Samen met wat springrolls heeft mijn lichaam weer wat energie om op pad te gaan. In een kwartier loop ik naar het hostel. Op de kamer is een Britse man al aanwezig. Ik richt mijn plekje in en neem een douche. Terug op de kamer klets ik wat met de Engelsman die vervolgens gaat slapen. Ik besluit zelf ook een beetje op bed te hangen. Na twee uurtjes relaxen komt de Duitse Stefannie binnen. Samen besluiten we de stad te verkennen. We wandelen langs de bezienswaardigheden van de stad en eten bij een lokaal Thais eettentje. Op de terugweg naar het hostel halen we wat eten voor het ontbijt, ik kies voor de bananen.

Terug op de kamer is het een drukte van jewelste. De Engelsman is verstrik in een discussie met een Amerikaanse over Londen. Ze heeft uren gezocht naar Piccadily circus in Londen en daarna is ze gaan zoeken naar Oxford circus….. maar geen circus te vinden…… (onwijs grappig, misschien een beetje je had er bij moeten zijn grapjes). Ook de Duitse Alex en Braziliaanse Rodrico liggen op de kamer. We kletsen tot laat. We delen onze opgedane ervaringen en vertellen elkaar de plannen voor de komende dagen.

Zowel Stefannie, Alex, Rodrico en ikzelf willen graag naar Koh Phi Phi… lets do that! We gaan slapen om de volgende morgen vroeg de boot te nemen naar het eiland…. Het eiland van de beach!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Wereldreis

Gate 5, zone 3 boarden please

‘Wat zou jij doen als je nog zes maanden te leven hebt?’, dat was een vraag die mij gesteld werd tijdens de workshop Drive&Focus van Training of Greatness (T.O.G.). Het gebeurt niet vaak, maar die vraag maakte mij even stil. Vele gedachten schoten door mijn hoofd: zou ik dan iets anders gaan doen dan het gene ik nu doe? En als ik dan iets anders zou gaan doen, waarom doe ik nu dan wat ik nu doe? En als ik echt iets anders zou willen doen, ga ik dat dan doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven?

Met een duidelijke JA op de eerste vraag, ik zou dan iets anders gaan doen, en een voorzichtige nee op de vraag; ‘ik ga dat niet pas doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven’, wist ik in het voorjaar van 2015 dat het, op wat voorn manier dan ook, echt tijd was voor verandering.

Mijn kop moest echt uit het zand getrokken worden, dus gaf ik mijzelf een push in ‘een’ richting door een half jaar met onbetaald verlof te gaan. Vanuit de wijze woorden: ‘Soms moet je eerst beide handen leeg maken om iets nieuws aan te kunnen pakken’, zorgde ik voor veel ruimte (lees: nog niet bestemde tijd). Die ruimte duurde precies twee weken. Mijn, vrijgekomen, tijd wilde ik goed besteden en zo stortte ik mijzelf in diverse (vrijwillige)projecten.

Daar heb ik een half jaar onwijs van genoten en enorm veel van geleerd. Toch knaagde de vraag wat te doen met die zes maanden…… Weet jij wat je zou doen? Laat je mij het weten? Ik moet nu even gaan opschieten zone 3 mag gaan boarden! Tot snel, -X-

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2016

Dag 1 Vipassana en gezonde spanningen

14 Maart 2016

Op naar de Vipassana & eerste kleermakerzit

13 Maart 2016

Visa voor India & ziekjes in bed

12 Maart 2016

Crematies in Nepal & schrijfmiddag

11 Maart 2016

Hele dag in de bus & aapjes kijken
Rianne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 13773

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Wereldreis

Landen bezocht: