Roze taxi’s & schorpioenen op stokjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu Roze taxi’s & schorpioenen op stokjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne Sman - WaarBenJij.nu

Roze taxi’s & schorpioenen op stokjes

Door: Rianne Sman

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

‘Coins only’ zegt de treinticketmachine….. Ik haal drie keer rustig adem en denk aan een goede les van een vriendin van mij; ‘elk probleem kent zijn eigen oplossing’. Een paar meter verderop heeft een man en vrouw dezelfde uitdaging als ik; muntjesloos. Na enkele woorden herken ik de Nederlandse taal en samen gaan we opzoek naar een oplossing. Die bleek er te zijn, aan het einde van de hal kan je (achteraan in een nieuwe rij) aansluiten voor het locket.

Ready to go, de trein naar Phaya Thai van ongeveer dertig minuten. Op het perron ga ik opzoek naar een taxibuddy. Een taxi samen delen lijkt mij gezelliger en het is de helft goedkoper. Het aanpreken van stelletjes levert weinig resultaat op. Terwijl ik net heb besloten een taxi in mijn eentje aan te houden zie ik een leuke jongen de kofferbak van een (jawel, roze!!) taxi openen. Met versnelde pas loop ik naar hem toe en vraag zo nonchalant mogelijk; ‘share?’. Euh…. Waar gaat deze jongen eigenlijk naartoe? Gelukkig is zijn bestemming Ko San Road, een populaire straat zo’n 700 meter achter mijn hostel gelegen, helemaal prima. Hij komt uit Zwitserland en heeft drie weken door Thailand gereisd. Tijdens de rit vertelt hij mij zijn ervaringen en de nodige tips. Morgen vliegt hij weer terug naar huis, hij is gymleraar en de scholen gaan weer beginnen.

Na het nodige zoeken vind ik mijn hostel. Op de kamer is het stil, mijn roommates slapen. Ik ontdoe mij van mijn Nederlandse-weer outfit (ingepakt in vier laagjes; hempje, longsleeve, blouse en vest), en fris me op. Bij terugkomst op de kamer is de Nederlandse Laura wakker, een 19 jarig meisje uit Amersfoort. Samen gaan we een hapje eten op Ko San Road. Een van de drukste straten in Bangkok, de perfecte plek om met een fles water en bordje sticky rice van alle voorbijgangers te genieten.

  • 07 Januari 2016 - 13:00

    Cora:

    Ha die Rianne, Gelijk maar even met streetview gekeken hoe die straat er uit ziet....en inderdaad drrrrrrruk! Fijn om te horen dat je letterlijk en figuurlijk goed geland bent!

  • 07 Januari 2016 - 13:50

    Enza:

    Voor geen enkele 'uitdaging', sta je echt alleen: goed om te weten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Wereldreis

Gate 5, zone 3 boarden please

‘Wat zou jij doen als je nog zes maanden te leven hebt?’, dat was een vraag die mij gesteld werd tijdens de workshop Drive&Focus van Training of Greatness (T.O.G.). Het gebeurt niet vaak, maar die vraag maakte mij even stil. Vele gedachten schoten door mijn hoofd: zou ik dan iets anders gaan doen dan het gene ik nu doe? En als ik dan iets anders zou gaan doen, waarom doe ik nu dan wat ik nu doe? En als ik echt iets anders zou willen doen, ga ik dat dan doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven?

Met een duidelijke JA op de eerste vraag, ik zou dan iets anders gaan doen, en een voorzichtige nee op de vraag; ‘ik ga dat niet pas doen als ik ongeveer bijna klaar ben met dit leven’, wist ik in het voorjaar van 2015 dat het, op wat voorn manier dan ook, echt tijd was voor verandering.

Mijn kop moest echt uit het zand getrokken worden, dus gaf ik mijzelf een push in ‘een’ richting door een half jaar met onbetaald verlof te gaan. Vanuit de wijze woorden: ‘Soms moet je eerst beide handen leeg maken om iets nieuws aan te kunnen pakken’, zorgde ik voor veel ruimte (lees: nog niet bestemde tijd). Die ruimte duurde precies twee weken. Mijn, vrijgekomen, tijd wilde ik goed besteden en zo stortte ik mijzelf in diverse (vrijwillige)projecten.

Daar heb ik een half jaar onwijs van genoten en enorm veel van geleerd. Toch knaagde de vraag wat te doen met die zes maanden…… Weet jij wat je zou doen? Laat je mij het weten? Ik moet nu even gaan opschieten zone 3 mag gaan boarden! Tot snel, -X-

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2016

Dag 1 Vipassana en gezonde spanningen

14 Maart 2016

Op naar de Vipassana & eerste kleermakerzit

13 Maart 2016

Visa voor India & ziekjes in bed

12 Maart 2016

Crematies in Nepal & schrijfmiddag

11 Maart 2016

Hele dag in de bus & aapjes kijken
Rianne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 13766

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 31 December 2016

Wereldreis

Landen bezocht: